08 december 2009

Totalt avslappnad

Näe de här har inget med min slapphet att göra. Jag kom bara på att de ser helt avslappnande ut. Kortet togs förra året när Annelie och jag var på fotosafari.

Min avslappnad infinner sig när jag stoppar en peng i parkeringsautomaten. Stänger av mobilen och stämplar in i simhallen. Då känner jag ett stort lugn. Ingen kan nå mig. Jag är helt själv. Att glida ned i det varma (nja 27 gr är det i alla fall) vattnet känns helt gudomligt. Tyngdlagen infinner sig och man känner sig lätt som en plätt. Att sen sträcka ut varenda muskel i långa härliga simtag känns helt underbart. Efter ca en halv timme har jag avverkat 1000 m och det börjar kännas i lår och armar. Då är inget skönare än att ställa sig i den varma duschen och låta all stress rinna av en. Att sen man somnar som en stock på kvällen är ju bara en bonus.

Detta är bl.a. vad jag gjort idag, precis som alla Tisdagar. Jag längtar redan till nästa Tisdag.

5 kommentarer:

Annelie sa...

Det är ju bra att du har harmoniska tisdagar eftersom du har så mycket att grejja med de andra dagarna!
Hihi...inte trodde du att du skulle ha så mycket att göra när du slutade jobba va? ;)

Annelie sa...

*fniss* Lite roligt att det bilden är döpt till "Fåren..."..men jag vet ju varför ;)

Marianne sa...

Annelie - Hi,hi jag ska inte klaga. Allt är ju självförvållat.
Fåren, ja det är ju en annan historia :o)

Marianne sa...

Vad skönt det låter. När det blir lite varmare här ska jag kanske ta och utnyttja poolerna på klubben och ta lite simgympa.

Kram!

Marianne sa...

Marianne - Jag vill se att du klarar 1000 m på ca 30 min. Lova det !
/Kram