21 december 2009

Pepparkakshus då och nu.

Ja då har alla mina nissar fått flytta in i sitt nya hus för i år. Jag blev inte helt nöjd med bygget. Jag lyckades knäcka taket men med lite fix så syns det inte. Hoppas inte byggnadsnämnden kommer bara. Nissarna skulle bli så ledsna. De har ju fullt upp med julklapparna nu.

Ja,det var en bild av hur det ser ut idag. Tänk - de har godis på taket. Annat var det förr...
Här sitter jag med två av mina småsyskon. Mamma gjorde alltid ett pepparkakshus som hon ställde bredvid kyrkan och så var det fullt med småtomtar runt omkring. Bilden är tagen 1960 tror jag. Det var alltid en speciell dag när pepparkakshuset var klart för då var det inte så långt kvar till tomten kom. Hur det var när tomten kom berättade jag förra året. Det kan ni läsa om här
















3 kommentarer:

Annelie sa...

Vad fint det blev till nissarna!! Nu trivs dom :)

Vad söta ni är på kortet!! :)

Anonym sa...

Det blev ju jättefint! Jag har inte gjort något hus i år, men när jag gör, så knäcker jag alltid ett tak eller en vägg eller något, och det går alltid att fixa!

Marianne sa...

Vilket jättefint hus du har gjort till nissarna! Rök i skorstenen och allt. Nu får de ro att koncentrera sig på klapparna.

Vilket fint foto på dig och dina småsyskon. Vi hade nog aldrig pepparkakshus hemma när jag var liten, så det är inte en tradition jag har med mig. Men det är så fint! Jag kanske ska prova det något år.

Förresten, jag kommer inte åt redigeringsprogrammet i Picasa. Det har bergis att göra med att jag har Mac!

Kramar!