08 januari 2010

Fullt upp

För fyra dagar sedan tänkte jag lägga in en blogg om vilka fina gäster vi hade vid fågelbordet. Men jag hann bara inte för sonhustrun ringde och sade att ´nu kommer vi `. D.v.s hon kom hit med tjejerna som så gärna ville vara hos farmor och farfar ett par dagar. Tilde trotsade sin feber hon hade dagen innan. Och vill man så gärna något så blir man tydligen frisk. Så dagen efter var hon pigg som en lärka.
Alltså, de här små fåglarna tänkte jag visa för er. Här kommer dom. Domherren gillar jag, han lyser som ett stopptecken, visst är han grann.

Sedan har vi Stenknäcken, den är inte här så ofta, men när den kommer sitter den vid maten och bara äter och äter. Kul typ tycker jag.


Sedan var det då dags, våra barnbarn Tilde och Frida kom hit. Tilde hade haft feber dagen innan så vi höll oss inne. Termometern visade på minus 18 grader. Gissa om det blev en pysselstuga av huset. Fram med kritor, pennor och papper. Och en massa annat också. Bl.a.alla gosedjur. Och naturligtvis skulle de borsta tänderna precis som T och F MÅSTE göra sade jag. Så här såg det ut i tvättstället innan alla borstat tänderna.

De var ju så många så det tog lite tid innan alla fixat sig för natten. Så under tiden ägnade sig tjejerna åt att hoppa hage. Till saken hör att jag har en rutig matta i köket, och den är perfekt att leka hoppa hage i. De skuttade runt, farfar tog tid och de blev mer och mer uppspelta så då var det dags att ryta i. NU ÄR DET SÄNGDAGS. Både för barnen och farfar, he,he.

Nåväl, det är så himla kul att ha dom här. Men jösses vad längtade till att dammsuga och städa undan julen. Och det har jag gjort nu, i alla fall det mesta. För idag har jag skjussat min mamma till sjukhuset. Hon går på kontroll för sin mage två gånger per år. I dag var det ett litet äventyr att köra fem mil fram och tillbaka på glansis men det gick bra.

Jag hade tänkt visa en massa bilder på vår fina snö, men det är så jäkla kallt om fingrarna när man tar kort. Så det får bli en annan gång. Just nu har vi minus 20 grader och ca 30 cm snö. Mysigt va !


2 kommentarer:

Anonym sa...

Den matglade pippin är helt underbar!

Marianne sa...

Carina - Ja visst är den söt. Den liknar en liten papegoja. Jag kanske kan få den tam och ha i bur.