17 januari 2010

Jag vann

I går tillbringade vi några timmar på sjön tillsammans med våra grannar. Vi var 10 personer som grillade korv, käkade äggmackor och drack choklad och glögg. Sen hade vi lite tävlingar. Sköt puckar på en plåtburk. Nej där gick det inget vidare. Luftgevärskyttet gick inte så bra som jag trodde. Jag fick bara en 9:a, he,he. Men se fisket det gick som på en dans. Jag lyckades på en liten stund dra upp ca 30 fiskar. De nappade hela tiden. Mina vänner kom bara hem med 3 -4 stycken. Gissa vem som var stolt , och ingen kunde förstå hur jag bar mig åt. Inte jag heller , men vann gjorde jag överlägset, he,he.

4 kommentarer:

Annelie sa...

Hehe...du är västa storfiskarn du!! Grattis till vinsten! Låter som ni hade en toppendag! :)

SqZ sa...

O Lord! Jag minns inte att jag någonsin fått mer än någon enstaka firre när jag pimplat.

Anonym sa...

Det är ju det som är det fantastiska! När saker och ting sker och man har ingen aning om hur det gick till!

Marianne sa...

Annelie - Ja, det var en dag att minnas lång tid framöver.

SqZ - Förr var det bara några enstaka för mig också. Men spänningen finns alltid där.

Carina - Ja visst är det underligt. Och vad glad man blir för nåt som man egentligen inte vet vad det är.