12 mars 2010

Lite om ingenting

Veckan började med sol och ett par plusgrader men idag är det åter lite snöflingor i luften. Då passar jag på att fortsätta sortera bland mina foton. Jag var bara tvungen att titta på lite sommarbilder för jag har glömt bort hur trädgården och naturen ser ut utan snö. Då hittade jag några bilder från en dag vi lekte med såpbubblor. Tänk vad mycket färger det ryms i en liten bubbla.

Men det går inte an att sitta här och lata sig hela dagen. Först blir det en sväng med dammsugaren och golvmoppen. Sedan blir det en sväng till staden. Jag är sugen på att köpa lite nya blommor till köksfönstret efter att i går ha bytt till nya lite somriga gardiner. Kyl och frys måste också fyllas på. Men viktigast är nog att köpa en stor påse choklad och godis. Nej inte till mig själv. Den påsen ska jag ta med till Skövde i morgon.

Vårt barnbarn Linus gör lumpen där och imorgon är det öppet hus för alla anhöriga. Det skulle egentligen ha varit förra hösten men eftersom massor, även Linus drabbades av svininfluensan blev det inställt. Så i morgon bitti måste vi vakna tidigt. Vi ska vara där kl 9 och det är ca 3,5 timmes körning härifrån. Men det ska bli kul att se hur de har det i lumpen nu för tiden. Och godispåsen får han som kompensation för att de inte får permis den här helgen.

Men nu måste jag sätta lite fart här och få nåt gjort.

Önskar Er alla en riktigt trevlig helg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig sommarbild! Trevlig helg själv! Kram Siw

SqZ sa...

Väldigt läckert såpbubbelfoto!

Nu när vårsolen lyser upp allt märker jag hur skabbiga många av mina krukväxter är. Får lust att kasta ut minst hälften.

Marianne sa...

Vilken fantastisk bild! Lite stökigt här just nu, vi har tv-killen här.

KRAM!