18 mars 2010

Matvrak

I år är inget sig likt vid fågelbordet. Vi har blivit invaderade av koltrastar och nötskrikor. En och annan hackspett finns här också, vilket är kul. De är ena hejare på att gräva stora hålor i snöhögarna. Först trodde vi att grävlingen var framme men jag tror den sover än så länge.
Jag har undrat vart alla talgbollar tagit vägen. Har nog trott att skatorna eller kråkorna varit framme. Men nu har jag tagit tjuven på bar gärning. Nötskrikan är helt fenomenal på att fiska upp talgbollen och hålla fast den med en fot. Sen tar det bara ett par minuter innan innehållet är borta. Men visst, den måste väl också få lite gott i magen den här kalla vintern. Så håll till godo, jag har talgbollar så det räcker till alla.

2 kommentarer:

SqZ sa...

Nötskrikan borde komma hit till mig. Jag har talgbollar som ingen pippi vill äta.

Anonym sa...

Visst är det härligt med fåglar trevlig helg Bettan