26 mars 2010

Mamma vinner och jag bakar

I dag har jag bakat ännu en banankaka. Hur många jag har gjort den senaste tiden har jag tappat räkning på. Och varför i herrans namn bakar hon så många banankakor undrar ni väl. Jo, det beror på att min gamla mamma spelar bingo på servicehuset där hon bor. Och vinsten består av frukt. Hon har alltid en eller två bananer med hem. Dom här kan du få säger hon, för jag tycker inte om bananer. Men du kan väl ta ett äpple eller en apelsin säger jag. Men jag tycker så mycket om banankaka säger hon. Och jag tar hem bananerna och gör en kaka till henne. Varje gång. Nej, min mamma är inte senil bara så jäkla envis. Det är fortfarande hon som bestämmer.

Med den här lilla blomman som är en av mina absoluta favoriter, vill jag passa på att önska er en trevlig helg. Själv ska jag ut i vårsolen nu och passa på att putsa av några fönster.
Ha de bra alla ni därute var ni än finns.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig helg själv!
Ska ut och shoppa lite MC kläder i helgen. Nu kliar det i MC åkar tarmen!
Kram Siw

SqZ sa...

Din mamma är klurig hon :-) Lycka till med fönsterputsningen!

Marianne sa...

Siw - Kanske ni kan ta en MC-tur åt mina håll nån gång. Det vore kul. Trevlig helg själv och hälsa gänget :o)
/Kram

SqZ - Klurig var rätta ordet. Nu är ett par fönster rena och himmel vilken skillnad det blev.

kickaface sa...

Trevlig helg på dig själv får gärna komma till jobbet men en sån kaka men låta inte Marcus smaka det värsta han vet Kram Lisbet

SqZ sa...

Nu är det dags för mig att ta itu medfönstren. Fy så trist!