25 mars 2010

Sakta men säkert

Så har då äntligen snön smält bort så mycket så vi kan fortsätta med bygget. Vi har skottat fram sågen som står framför huset. Den har varit täckt med en meter snö nu i ett par månader.


Just nu håller vi på att isolera taket. Vi vill ju inte frysa nästa vinter.
Här inne blir det en liten toa med dusch. Ledningarna är framdragna. Nu är det bara resten kvar, puh !

Huset är bara på 15 kvm. Men det går åt massor med kablar till elen. Allt är framdraget. Det ska bara kopplas ihop när innerväggarna blir klara. Det skall först brädas sen upp med gipsskivor. Efter det börjar det roliga. Att måla och spika lister och inreda. Till midsommar ska det vara klart. Då kommer de första nattgästerna. Förhoppningsvis skall huset vara färdigmålat på utsidan också. Den uppgiften blir min så nu hoppas jag att våren med en massa värme och sol kommer väldigt snart.

1 kommentar:

AnnaKK sa...

Hej!

Och ett stort tack för kommentaren du lämnade i min blogg igår. Nu har jag precis kikat runt en stund i din och njutit av fina foton mm. :-)

Det är nåt speciellt med stjärtmesarna, tycker jag - kanske för att jag inte ser dem så ofta? Men sista veckan har det varit några stycken som dyker upp lite då och då här kring huset - men de stannar så kort stund så att hinna fotografera dem har inte varit helt lätt. Men i förrgår hade jag turen att två stycken kom och satte sej i ett träd just där jag för tillfället höll på att fotografera vintergäck på marken - så då var det ju bara att rikta kameran uppåt och trycka av. :-)

Vilken jättefin gäststuga ni håller på att bygga!!!