29 september 2010

Är det nån hemma

Jag tog en promenad idag i det fina höstvädret. Det blev en runda på ca 2 timmar. Jag hade nog tänkt mig att träffa på lite folk ute i stugorna. Men icke, var är alla en sån här fin höstdag. Även pensionärerna lyste med sin frånvaro.
Det var en gång......

Här har ingen varit hemma på flera år...

Men nåt vackert rönnbärsträd måste det väl ändå finnas. Trodde jag, endast en kvist med ett par ynka klasar visade sig idag.

Nåväl, då går jag väl till hamnen då. Där är alltid folk så här års.


Men även här var det folktomt. Den här lilla båten väntade nog också på att nån skulle komma och hjälpa den upp på land.

Men vad nu. Äntligen en som var hemma. Men han ville inte prata, han bara satt där och göttade sig i solskenet.







2 kommentarer:

Annelie sa...

Vilken mysig promenad...kan vi inte gå det i helgen när jag kommer?
Jag tar med kameran och hoppas på fint väder :)

AnnaKK sa...

Mmmm, det är allt lite mera ödsligt både här och där nu, även när det är fint väder...

Ekorren har haft mat i sin "låda" hela sommaren faktiskt - jag fjäskar nåt rent omåttligt för den, ska du veta! :-D Och det är ju så dåligt med bär och frukt i år, så jag har börjat ge fåglarna också lite grann nu.