19 september 2010

Matlådor

Söndagkväll betyder fixa matlådor. Ja inte bara ikväll utan varje kväll egentligen. I kväll
gjorde jag det enkelt för mig. Skar potatis,morötter,lök och stoppade i lite grönt från frysen och så in i ugnen. Som tur var hade jag lite grillad kyckling i frysen också. Med den och så lite bearnaissås på blir det nog ganska gott, hoppas jag.
Och naturligtvis måste man ha en sallad till. Det får gubben min varje dag. Är han bortskämd eller ??
Och som alla andra dagar kom det en riktigt blöt regnskur även idag, men vi fick vänta länge för solen hade övertaget ganska så länge.

Här går vi från trappan ned till trädgården. Nu jäklar ska det läggas stenplattor där. Så det så !

1 kommentar:

AnnaKK sa...

Dert ligger mest mackor i matlådorna som lämnar detta hus. Fast nu när maken ligger ute i veckorna (han bor i husvagnen då) så lagar han ju middag till sej själv, och då försöker jag ju se till att det finns lämpliga "hemmalagade halvfabrikat" som han kan ta med sej. Nån stekt köttbit som han bara behöver värma och sen kan koka några potatisar eller makaroner till, typ. :-)