02 september 2010

Fint värre

Näe, det blir inget foto idag. Har inte tid helt enkelt att springa runt med kameran. Förresten
blir inte mina foton som jag vill i alla fall just nu.
Den här veckan har vi haft ett fantastiskt höstväder. Lagom varmt och solen tittar fram mellan lite ulliga vita moln.
Och vad gör jag då. Jo jag tog tag i det där som skulle ha påbörjats mycket tidigare. Nämligen att måla om huset. I går målade jag med vit färg och i dag med röd färg. Det blir liksom inte så tjatigt om man kan variera sig lite, he,he. Att måla i sig är ganska kul men fy farao för allt förarbete. Det skall slipas, och alla grejer ska tas bort. Som husnummret och en spalje med klematis och diverse blomamplar osv. Just nu ligger spaljen med en massa klematisblommor ned på gången intill huset. Hoppas ingen trampar på den i natt.
Under huset har vi ett humlebo. Gissa om de blev förskräckta när jag närmade mig med penseln. Ser ni en humla med rödfärg på ryggen så kommer den härifrån.

I morgon fortsätter jag, hm , undrar om jag ska måla vitt eller rött. Får nog fundera på det i natt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inga rödfärgade humlor här, vad jag har sett iallafall - men jag ska hålla utkik efter dem! ;-)

/AnnaKK

Marianne sa...

AnnaKK - Nu är ordningen återställd. Jag har passerat deras bo nu.