07 december 2010

Baka baka liten kaka

Jag håller på för fullt med mammas 85-årskalas på Fredag. I dag har jag bakat några småkakor. Det blev kokostoppar, chokladsnurror och syltkakor. I frysen ligger det redan sockerkaka och saffransbullar. Imorgon måste jag inhandla allt till smörgåstårtan jag ska göra på torsdagkväll. Och på Torsdag blir det att städa av lägenheten och pynta med lite nya dukar och så ska det fram lite tomtar och annat julpynt. Två vita dukar har jag tvättat idag och nu hoppas jag bara att jag får dom så där släta och fina som dom bara ska vara. Jag måste ut i skogen också och se om jag hittar en liten enbuske. Det det brukar hon alltid ha till sin födelsedag. I den ska det vara en liten ljusslinga och så en massa hemmagjorda domherrar av garn.
Ja, här har ni en som håller på gamla traditioner, här får inget ändras inte.
Nu vet ni vad jag har för mig när jag inte skriver nåt på bloggen på flera dagar. Och nu ska jag gå ut i köket och ta hand om disken, Fy!

/ps. min handled är mycket bättre nu, jag blev faktiskt lite orolig ett tag men det var nog bara lite överansträngning ds./

5 kommentarer:

SqZ sa...

Oj vad du har ordnat och fixat. Försök hinna med att slappna av lite också :-)

Marianne sa...

SqZ - Jo, slappna av lite ska jag göra efter julhelgen. Efter mammas kalas ska jag förbereda kalas för gubben min nästa lördag.Och sen är det ju jul snart.Fast jag tycker det är kul att fixa o dona. Det gäller bara att planera det hela. Men till nyår är vi bortbjudna. Himlaskönt ska det bli.

Emmama sa...

Åh åh ååååh vad gott det ser ut! Såna goda kakor har vi inte här i Skottland så det blir väl att baka lite... :) Kram!

AnnaKK sa...

Oj, vad fullt upp du har den här veckan! Tur då att handleden är med dej igen - men överansträng inte hela dej nu bara!

Och så hoppas jag att du får lite underhållning då när sopbilen kommer!? ;-)

Eva Blixman sa...

Inget går upp mot hembakta småkakor... jag fullkomligt älskar kakor! :o)
Rudolph hälsar att han tycker om kakor han med! hehe