13 december 2010

Det kom ett kort

Nu är ordningen återställd här på landet, i alla fall så här i början av veckan. I helgen stundar lite nya festligheter igen.

I förra veckan fick jag ett alldeles förtjusande julkort. Det är taget av Eva och den lille söta modellen är hennes hund Rudolph. Eva är fotograf i Göteborg och visar helt underbara foton på sin blogg. Missa inte den. Eva lottade ut tre julkort till dom som visste när Rudolph fyller år. Och eftersom jag följt Eva och Rudolph nu några år visste jag att han fyller år på självaste julafton.

Och Eva fyller år idag vill jag minnas. Grattis Eva !


Tänk, Lucia kom till oss i morse. De stod på trappan och sjöng så vackert.

Hoppas ni alla får en riktigt trevlig Luciadag.

3 kommentarer:

Eva Blixman sa...

Tack snälla du! :o)
Vad gullig du är.
Kram Eva

AnnaKK sa...

Grattis till det söta julkortet! :-)

Jag fick också ett julkort idag (det första för i år), och blev därmed påmind om att jag själv måste se till att få några såna ivägskickade inom de närmsta dagarna... Har några äldre släktingar som nog skulle bli rätt besvikna om de inte fick ett sånt i år också... <:-) Men annars blir det väl mest julhälsningar via e-post numera... :-)

Jodå, det blev en hel del bakat igår - och det var verkligen jäskraft i det där mjölet (som jag nu än en gång har glömt namnet på!?). Lussekatterna blev mer lika ballonger, och russinen ville lixom ploppa ur dem! <:-) Men de smakade BRA!!! :-D

Annelie sa...

Grattis till vinsten av kortet. Den bilden är ju bara såå härlig :)

Men vad mysigt att Lucia kom till er...så söta där dom står på trappan :)