03 december 2010

Ont.ont, aj, aj..

Vet i fanken vad jag gjort men i natt vaknade jag av en ohygglig värk i höger handled. Det var stört omöjligt att sova. Det gick inte att lyfta kaffemuggen eller att få borsten genom håret med höger hand. Ok, kaffet är viktigt så det klarade jag med vänster hand. Men alla andra små ovesäntliga sysslor man gör med högerhanden gick bara inte.
Nu jäklar tänkte jag. Mammas höftleder är slut. Gubben min har utslitna knän. Så jag är s.a.s. mammas högra hand och så hjälper jag gubben min med att skotta och bära ved. Vem fasiken ska hjälpa mig.

Men efter två panodil fixade jag både snön, veden och div sysslor hos mamma. Och nu känns det lite bättre. Jag kan tänka mig att min lille handled är lite överansträngd nu. Jag har ju målat om hallen. Och att måla med roller frestar faktiskt på. Det är ett jäkla vickande hit och dit med handleden. Att det sen har varit en massa snöskottning och vedbärning och sopande av bil har väl inte gjort saken bättre.
Nu ser jag dock fram mot fredagkvällen. Gubben jobbar sent och ska sen på julbord och jippo med jobbet så jag får ha TV´n alldeles för mig själv. Jag ska sätta fötterna på bordet och bara njuta.
Ja, just det. Jag får inte glömma sätta klockan för han (gubben min) ska jobba f.m i morgon och han lär väl inte komma hem förrän vid midnatt.

Så med det här lilla tjattret önskar jag er en trevlig Fredagkväll !

2 kommentarer:

Annelie sa...

Aj då...det verkar inte så bra med din hand. Du får tänka lite mer på dig själv och inte slita ut dig!
Det blir fötterna på bordet här också....känner mig slut som människa ikväll!

AnnaKK sa...

Oj-oj-oj! Får hoppas att du inte har fått ännu mer ont nu - den där handleden hade antagligen behövt vila sej i form!? 8-X

Och skotta snö ser det ju dessvärre ut som om vi kommer att få fortsätta med ett bra tag till... Veden däremot lär väl ta slut i förtid, så man får nog bara vara glad om det alls finns nån sån kvar att köra in i februari/mars... Hm! <:-)

Önskar dej en fin dag!!