02 januari 2011

Dagens fångst

Det är Söndag fm. Lagom varmt. Termometern visar ca - 4 gr. Solen finns nånstans där bakom molnen. Vi klär på oss varma kläder och kängor. Nu jäklar ska vi ha fiskt till middag. Vi traskar ner till sjön. Testar att borra några hål i isen för att vara säkra. Isen är lite lurig. Först är det ca 10 cm is, sen är det ett lager med vatten och sen ytterligare ett lager med is, sisådär 15 cm. Och jag ska erkänna att det var lite läskigt att gå ut på sjön , helst när vi inte såg några fotspår efter andra. Så vi höll oss på ganska nära avstånd till land.

Sen började det . Det nappade hela tiden. Jiiipppiii !


Det här är dagens fångst. Maken fick väl ca 10 småttingar. Så jag behöver väl inte säga vem som fick de andra ca 40-50 firrarna. Jag slutade räkna vid 20.

Till saken hör att maken fick några jättefina nya krokar för pimpelfiske, och jag använder mitt gamla spö med ett ganska utslitet sänke fast med en färgglad krok. Jag tror jag ska sitta längre ut nästa gång sa han nu i kväll. Tja, du får sitta var du vill sa jag, bara du inte sitter nära mig.

Nåväl, jag ska inte vara katig, det har funnits dagar när jag också har gått hem tomhänt. He,he :o)

3 kommentarer:

Annelie sa...

Haha...OJ OJ vilken hög med fisk!!

AnnaKK sa...

Men jisses!! Det där är ju minst lika mycket som en stor gädda!? :-D Grattis!!! Jag har i och för sej bara pimpelfiskat nån enstaka gång i hela mitt liv, men jag fick inte ens ett bottennapp då. Och frös som bara sjutton, så det var inte det minsta kul... Men när det hugger som det måste ha gjort för er, då är det säkert ett härligt fiskesätt! :-)

SqZ sa...

Fin fångst! Jag ville prova lite pimpling under nyårshelgen men sambon var för frusen så vi nöjde oss med en promenad.