18 januari 2011

En vanlig dag

Det händer inte mycket på landet just nu. Det känns som om vi går i väntans tider. I väntan på våren förståss, inget annat om nån nu trodde det. Snön ligger kvar även om de sista dagarnas töande gjort att den har sjunkit ihop en hel del. Det är nu de små (och även stora) bruna högarna kommer fram utmed vägkanten. Och då menar jag inte jordhögar, nej det är det där illaluktande som många hundar lämnar efter sig. Och jag förstår att hussar och mattar glömt att ta med den lille svarta påsen för annars hade de naturligtvis tagit upp högarna, eller ???




Nu till nåt helt annat. Ni hade väl inte glömt att det var tulpanens dag i Lördags. Jag köpte en bukett som jag nästan glömt bort, men idag tog jag lite kort på färgprakten. En annan söt blomma hade jag nästan gett upp hoppet om.

Det är en amaryllislök som nu äntligen blommar. Jag köpte en jättelök i början av November och blev lovad blommor efter ca 6 veckor. Lagom till jul tyckte jag då. Men visst är den fin även så här efter jul.


Nu är det nog babblat om ingenting för nu. Jag ska packa väskan och ge mig in till simhallen för veckans motionspass i bassängen.

3 kommentarer:

AnnaKK sa...

Hejsan!

Även om jag inte alltid ser ekorren i skumrasket, så kan jag ju se på att maten har försvunnit i dess matlåda att den har varit här. Inte varje dag, men lite allt som oftast. :-)

Jag frossar i amaryllisar för tillfället, för när affärerna började sälja tulpaner så fanns det tydligen inte plats kvar för dem!? Iallafall så har jag köpt amaryllisar på rea för löjligt små pengar. :-) Ska bli kul att se hur de ser ut, sen när det slår ut. Knopparna är halvstora, så det tar nog ett tag.

Lotta sa...

Ja, fy så mycket hundbajs det ligger ute på gångvägarna! Man får verkligen vakta sina steg. Min dotter sa att det var samma sak förra året när snön smälte. Nåväl, MIN lilla hund har inte fattat att man ska göra just det där ute så för tillfället används mina bajspåsar inomhus :-/ Vi får väl hoppas att hon lär sig snart :-)

Herr Nilssons Fru sa...

Vackra blommor...sträckte fram nästan o luktade lite..slog i skärmen o ja nu har jag öm näsa.

Jag hade en amaryllis förra året, den sprade jag o gav mig den på att den skulle blomma i år oxå. Alla olyckskorpar som sätt han sagt - de blommar aldrig två gånger. De hade rätt...men jag lyssnar sällan på olyckskorpar jag måste övertyga mig själv. *ler*

Kramiz