10 februari 2011

Det var då

I dag har det snöat igen. Vi blev lovade en till två dm men än så länge är det väl sisodär knappt 10 cm. Får se hur det ser ut i morr´n bitti. I väntan på att gubben min kommer hem från jobbet kollade jag in hur det såg ut förra vintern den här tiden.

Det var faktiskt värre då. Den här bilden är tagen 19 Febr 2010. Det var hur mycket snö som helst och kallt. Här försöker gubben min att hitta en liten gång ned till vedboden. För ved gick det åt. Hela hamstrandet av ved tog slut. Vi klarade oss precis för det fanns inte en torr vedpinne att köpa.

Sedan kom sportlovet och visst ska man idka vintersport då. Vi hade våra barnbarn här ett par dagar och pulkabackarna vär ganska nära. Det gick faktiskt att åka pulka nedför snöhögarna som plogtraktorn hade lagt upp precis utanför vår tomt. Det var lite svårt att ta sig upp på högen men vill man så kan man.

6 kommentarer:

SqZ sa...

Stockholm har banne mig fått all snö den här gången. Och det bara fortsätter att ramla ner.

AnnaKK sa...

Hejsan!

Vi fick pyttelite snö under natten som var, och nu ger det sej vad som ska komma i natt. Just nu är det mer regn än snö - fast BLASK är nog den mest rätta benämningen. Irk!! :-(~ Man vill ju inget hellre än att lägga den här vintern bakom sej nu - på nåt vis har man ju nästan glömt våren och sommaren 2010, så vintern som var i fjol lixom hänger ihop med den vi har nu!? 8-X Det är bara isbjörnar som kan trivas med sånt här...

Fast jag är nöjd och belåten med att ha fått tillbaka strömmen idag! :-) Det gjordes många förbättringar av elnätet efter Gudrun och Per, men nog sjutton bor vi på ett av få ställen som fortfarande har kvar de gamla känsliga luftburna kablarna... :-I

Emmama sa...

Såååå vackert! Här är det snöfritt sedan jul dessvärre så jag får njuta av era bilder istället.. :)
Kram!

Lotta sa...

Ja, hej å hå vad det var mycket snö förra året, även här nere i Skåneland! Fast jag trivdes, till skillnad från alla infödda skåningar :-)

Herr Nilssons Fru sa...

Så nu är fisketuren slut..haha, ja jag har tittat till dig ibland o undrat hur många fiskar ni skulle fånga innan du var här igen.

Överlämnar en hjärtekram på hjärtekvällen. Uj vad snö ni har o kallt...grrrr...allra längst upp var de -41 såg jag på TV. Vet i tusan om jag klarat den temperaturen ...*ler*

Ha en underbar kväll.

Kramiz

AnnaKK sa...

Go´morron! :-)

Visst är det så ibland, att man inte helt och hållet själv kan styra över varken sin tid eller det man ska/vill göra. Men förhoppningsvis blir det andra tider (och nya bullar! ;-) Eh...??) snart igen!

Ha det fint!!! :-)