21 februari 2011

Trekamp på is

Då var då årets trekamp på sjön avklarad. I lördagsmorse visade termometern på -18 gr. Hu, lite väl kallt tyckte vi. Men solen sken från en blå himmel och det gjorde susen. Så vid lunchtid träffades vi (10 grannar) på isen. Naturligtvis började vi med lunch som bestod av grillad korv, mackor, kaffe, varm choklad och så några andra varma drycker som jag inte nämner namnet på.
Så full av ny energi startade trekampen som bestod av luftgevärsskytte, kastspö (att komma närmast en boj med sänket) och så fiske. Skyttet gick så där, kastspö gick inte alls. Och fisket var det lite si o så med. Fisken ville inte nappa. Men med lite ansträngning fick jag upp 6 fiskar. Det fick en granne också, så det blev en delad förstaplats. Hade vi gått på vikt hade jag vunnit ganska klart. Jag fick nämligen en ganska så stor firre i sista hålet. Dagen avslutades med ärtsoppa och varm punch. Himlagott ! Tack snälla J och A som ordnat allt.

2 kommentarer:

AnnaKK sa...

Bortsett från att det var så kallt lät ju det där helt toppen. KUL att kunna göra såna saker ihop med grannarna lite då och då! :-) Och bra jobbat med fisket - jag har aldrig nånsin lyckats få upp nåt på pimpelspö. (Fast det är ju bara några få gånger jag har testat sånt också förstås...). De andra grenarna hade jag också gärna testat!! :-)

Herr Nilssons Fru sa...

Så trevligt. Sånt där är ju hur kul och mysigt som helst.
Var vore livet i all sin glans om inte grannarna fanns?

Kallt...ja men man håller ju värmen med bra kläder och gott humör.

Kramiz