03 februari 2011

I väntan på..

Våren. Det är vad jag väntar på. I väntan på den händer inget särskilt kul här just nu. I alla fall töar det ganska kraftigt vilket innebär att det är totalt livsfarligt att ge sig ut på en promenad. Här sover vi med broddarna på. Det borde min grannfru också gjort för hon ramlade igår och bröt foten. Stackaren.Nästa avbrott i vardagen är ju påsken men den är ju så himla sen i år. Så i väntan på den njuter jag av förra årets påsktårta. Den har Annelie min dotter gjort. Hon är en hejare på att baka tårtor, hm, får se om det blir nåt liknande i år.

2 kommentarer:

Annelie sa...

Jag väntar också på våren...men den är på ingång, jag ser lite av min gräsmatta :)

Ja vi får se om de blir nån tårta, eller nåt...*funderar på det* :)

Herr Nilssons Fru sa...

Oj ja nu är man bambi på hal is. Jag fick problem med hästarna idag när de skulle ut, för där var snorhalt, den ena gick men den andra kände lite o vände in i stallet igen, tack o lov har jag en utgång på framsidan också o där är inte halt så jag fick gå ut med henne de hållet istället o bort till hagen. Allt går. Jag använder inte broddar men har väldigt bra skor, men här o där blir de lite halkigt endå.

Who vilken tårta...rena kostverket ju. Hur läcker som helst.

Kramiz o go helg