14 september 2012

Hösten närmar sig

I dag har det verkligen kännts som om hösten är här på riktigt. I morse blev det paraply på när jag hämtade tidningen. Men jag vägrar att ta på långbyxor och strumpor än så länge, så jag traskade iväg och hämtade tidningarna till oss och våra grannar (som jag alltid gör, för de sover längre än jag eller är kvar i stan nån dag) men det var faktiskt ganska så kallt om benen så efter en stund hemma kom både strumpor och långleggins på.
Efter att ha fixat med lite städning och dammsugning i huset hämtade jag in lite ved ( för jag förstod att det nog var dags för en brasa i kväll). På vår inglasade altan står här på sommaren ett par sköna stolar med tillhörande fotpall till men nu när det är höst byts de ut mot detta. Och alldeles nyss har vi tänt vår första brasa i kaminen för första gången sedan i April.
Nu är det varmt och skönt i huset igen och med det vill jag önska er
EN RIKTIG SKÖN HELG

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skriver helt under på att höstrusket har anlänt. Det vore onekligen skönt att sitta framför en brasa och värma fötterna. Ha en skön helg!

Annelie sa...

Mysigt med brasa sådana dagar! :)