03 september 2012

Skrot för en del - Guld för andra

I Lördags var vi på den årliga Veterantraktorträffen. Förra året var jag själv med och visade upp en av mina bröders gamla traktorer. Men i år nöjde jag mig med att titta på.

Vår son är generaldirektör för hela jippot och han har ett brinnande intresse för gamla traktorer. Han har inte ärvt det av oss kan jag säga. Jag tror det kommer från hans svärföräldrar som är ena hejare på  att ta vara på gamla fina fordon.

Det här är det senaste tillskottet i Jimmys samling. Det var det här jag menade med skrot men det tycker inte Jimmy. Han har lagt ned åtskilliga timmar på att få den körklar men  den ville inte starta i Lördags. Den är från 1937 så det kan vara förlåtligt. Det finns ju inte så mycket reservdelar kvar så det mesta måste tillverkas på nytt.

Han var dock inte ensam där. Ca 50 st ekipage i alla möjliga modeller och årgångar visade stolta ägare upp. Här är ett foto från paraden. När det här gänget kommer står all övrig trafik still.

Inga kommentarer: