11 september 2012

Toscakaka

I går skrev jag ju att jag skulle bjuda mina f.d jobbarkompisar på nåt gott till fikat. Så i dag snodde jag ihop en toscasmet som egentligen är tillägnad Johan, en av mina jobbarkompisar.
När jag jobbade för fullt hade vi alltid Fredagsfika på f.m. ihop med alla på avdelningen, och då turades vi om att ha med oss fikabröd. När det var Johans tur kom han oftast med en precis nygräddad toscakaka direkt från hembageriet vi hade runt hörnet. Och jäklar vad god den var. Efter dess har vi alltid gillat just tosca. Men det har funnits alltmöjligt annat gott också, som Siwans mackor t.ex, bröd, smör och en massa gott pålägg. Det gick också alltid hem. Och så allt detta hemlagat, det ena godare än det andra. Inget nämt och ingen glömd. Den tiden saknar jag faktiskt.
Men som sagt idag blev det en toscakaka lagad i långpanna. Det blev faktiskt bara några få bitar kvar. Hoppas de smakar till imorgonfikat.

Kram till er alla på `jobbet´

2 kommentarer:

Anonym sa...

Toppengott, tack så mycket! Vi sparar till em fikat! Kram Siw

Anonym sa...

Haha, jag kommer fortfarande ALLTID med Tosca. Tackar för din variant som var stået vassare. Johan