18 januari 2013

Fattigmanskost

I kväll blir det billig mat. Så här mellan före och efter jullönen gäller det att snåla lite, he,he.
Men passar man på att köpa köttfärs när det är extrapris kan det bli en kanonmiddag. På ett kilo färs för 49.90 har jag gjort lasagne på hälften .Det blev 6 matlådor varav vi äter varsin i kväll. Till den har jag gjort egen pizzasallad och tomater med kapris och olja med lite kryddor i.
Resten blir nog biffar eller köttbullar. Några matlådor till alltså. Kan man leva billigare än så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lasagne är supergott men ack så omständigt att göra.

AnnaKK sa...

Dessutom är ju lasagne så himla GOTT!!! :-)~

(Fast då menar jag inte min... Ähum! Vet inte hur jag bär mej åt för att ALLTID misslyckas TOTALT med den...? :-I Torr och tråkig, och ganska smaklös också... Suck!)

Jag brukar inte köpa färdigmat, men när det kommer till just lasagne passar jag alltid på att bunkra upp när det är extrapris på Familjen Dafgårds sådan! :-)