22 januari 2013

Nattligt besök


Vi har haft sabotörer här i natt. Jag blev mäkta förvånad när fågelhuset låg på marken med taket spräckt och  den kraftiga staken helt av. Även en fröautomat med jordnötter låg slängd i bitar i snön.
De stackars småfåglarna såg också väldigt förvånade ut när deras matställe var kraschat. Stackarna, nu får de sitta på marken och äta frukost till maken kommer hem och kan lappa ihop det hela.
Men jag vet nog vilka som varit framme. Dock inte de här på bilden. Utan kronhjortar. Vi har nämligen sett dom här ganska ofta senaste veckorna. I förrgår kom de till vårt fågelbord. De var sex stycken som krafsade  och försökte komma åt maten. Att jag stod bara tre meter från dom brydde de sig inte om det minsta. Tyvärr var det mörkt ute så nån bild fick jag inte till. I natt var de framme igen och vi är inte ensammna om dessa nattliga besök. Jag har hört att det inte finns ett helt fågelhus nånstans här i Bestorp.  Nu återstår det väl bara att försöka bepansra fågelhuset så det får vara kvar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj då, ja det finns nog mycket kraft i de hornen!
Kram Siw

AnnaKK sa...

Hoppsan-sa... :-I

Hoppas det gick att snickra ihop det fina fågelbordet igen - och att sabotörerna håller sej borta i fortsättningen! Eller iallafall tar det li-i-i-ite lugnare... <:-)

Annelie sa...

Så dom gör!!