21 februari 2014

Bloggproblem

Sitter just nu och funderar på om jag ska öppna en ny Blogg. Jag har fortfarande problem med att logga in i den här bloggen. Det går ju men är så himla omständigt. Jag måste använda två lösen. Kan bero på att jag skrotat min gamla mailadress och bara kör över gmail nu.

Sen vill jag ju ändra lite på utseendet också. Den där gamla bryggan jag har börjar bli rätt sliten nu. Det finns lite funderingar i mitt huvud, så vi får se hur det slutar. Under tiden kör jag på som vanligt här.

Annars lunkar det på som vanligt här ute på landet. Att jag kallar min blogg för Livet på landet har en alldeles egen historia men den tar jag en annan gång. Visserligen bor vi ute på landet men samtidigt inte isolerat. Vi har grannar inpå oss. Några bor permanent här även på vintern men på sommaren vimlar det av sommargäster i stugorna.

I dag har vi varit på stora IKEA och inhandlat lite hyllor o annat till mitt lilla,lilla kontor. Nu när jag äntligen slängt ut den gamla datorn blev det massor med plats över. De få sladdar som behövs nu är prydligt gömda och golvet är helt fritt från diverse sladdar, dosor och annat skräp. Tom skrivaren har fått flytta in i ett annat skåp.


Som jag skrivit om tidigare har vi även i år haft besök av en massa hjortar. Vi trodde nog att de flyttat ut i skogen igen för vi har inte sett dom på några dagar. Isen på sjön håller inte för dom och snön har ju smält så det kan ju inte hindra dom från att dra till skogs. Men de är kvar. De står uppe på en bergskulle nära vägen och bara glor på oss. Det känns faktiskt lite läskigt att gå förbi när man ska hämta tidningen.

Men idag har jag bara haft den här lille ekorren på besök. Eftersom hjortarna stångat sönder alla våra fågelmatare så lägger jag lite solrosfrö på en sten i trädgården.

Just nu när jag tog en liten paus och tittade ut kom det en liten bambi och slickade i sig resterna av maten.  Så den och jag får väl passa på att önska er alla en riktig   TREVLIG HELG.

2 kommentarer:

Eva sa...

Hej ...byta blogg? kom till blogg.se den är bra och lätt :) hemskt är det börjat att klydda hoppas du får en skön kväll av det som är kvar :) kram

AnnaKK sa...

Jag säger som Eva: Är du inte nöjd med Blogger så testa Blogg.se! :-)

I förra veckan så hittades det en död älgkalv i skogen några kilometer härifrån, som mest troligt hade blivit slagen av en varg. Börjar ju mer och mer kännas som att det bara är en tidsfråga innan man bor mitt i ett vargrevir! 8-X