27 februari 2014

Tulpanfrossa


I går var det julafton i brevlådan. Då kom återbäringen från den trädgårdshandel där vi handlar allt från fågelmat till blommor och växter. 630 kr har jag nu extra att handla för. Det ska sparas till sommarblommorna tror jag. Det är alltid lika kul att botanisera bland allt nytt, plocka ned lite i korgen och bara visa kortet i kassan.
De hade också ett erbjudande denna vecka att man fick köpa två buketter tulpaner till priset av ett. Jag hittade de här med lite annorlunda färg och form på.

Här regnar det idag så jag tänkte passa på att spendera några timmar i stora staden. Jag har fått upp ögonen på att en del gardiner nog behöver bytas ut. Inte bara nog utan de SKA bara bytas ut. Hoppas på att hitta lite fina tyger så min symaskin får jobba lite.

1 kommentar:

Eva sa...

Åh härliga tulpaner :) älskar dom skall kika i dag om dom har på affären :) önskar dig en skön fredag kram