25 februari 2014

Nattligt herrbesök


Hemma igen efter en natt hos barnbarnen. Mamma och pappa åker i dag halvvasan. Och då rycker naturligtvis farmor in. Så i går fick jag äran att hämta Frida från fritis medans Tilde kom hem med skolbussen.
Det finns även en katt i familjen, Morris heter han. En bastant herre som gärna vill vara i fokus hela tiden.
När kvällsmaten var avklarad tänkte jag koppla av med ett korsord medan tjejerna pysslade i datorn. Men det blev inte mycket löst där inte för Morris skulle helt enkelt ligga på tidningen och vara så nära mig som möjligt.
När det sen var sängdags för mig efter att fått tjejerna i säng tänkte jag koppla av med en bok. Och naturligtvis kom Morris så fort jag la huvudet på kudden. Han lade sig tillrätta långt innan jag hunnit få rätt ställning med boken. Ja, vad gör man. Man ligger kvar stilla och ganska obekvämt för att inte störa kissen. Men gudars så mysigt det var med en spinnande, totalt avslappnad varm liten ?! misse intill sig. Det är nu många år sedan vår egen misse for till himlen så jag hade glömt bort hur mysigt det var.

När jag fått iväg tjejerna till skolan i morse sa jag hej då till Morris och åkte hemåt. Jag tror han sitter kvar än och undrar vart jag tog vägen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så oerhört mysigt med en varm, spinnande kattkropp att man står ut med mycket obekvämligheter. Nu när jag varit sjuk igen (magsjuka) så har honkatten hållit mig sällskap i sängen. Hon har dock inte varit nöjd med att hålla sig borta från min ömma mage.

AnnaKK sa...

Jag har inte haft katt på "det viset" sen i ungdomen, men visst kan jag ändå komma ihåg hur mysigt det är!

När vi skaffade vår första hund så försvann katten ur sängen och han tog plats där istället. En strävhårig sak som både kunde lukta illa, snarka och emellanåt även ramla ner på golvet ner på golvet med en ljudlig duns mitt i natten så man vaknade... <:-)

Den nuvarande hunden har egen bädd - och nattetid även eget rum! Det får räcka med att vi umgås större delen av dagarna, tycker jag. :-)

Hur gick det för vasaloppsåkarna??? Har hört att det är väldigt blött i spåren, och det låter inget vidare. Men förhoppningsvis hade de kul ändå!?