07 oktober 2008

Min lille bil forts..



Åh, äntligen kan jag åka i min egen bil igen. Den har blivit sanerad från ett stort musbo, hi,hi. När gubben min väl tog sig an bilen och började plocka bort allt som gick i motorrummet så hittade vi ett kupefilter som sitter precis där friskluften går in i bilen. Och gissa om de små rackarna hade jobbat. Där fanns allt från vissna löv, små pappersbitar, gammal isolering, skal från ekollon och hasselnötter och jag vet inte vad allt det andra var. Tittade inte så noga för allt åkte i en soppåse illa kvickt, även filtret som var halvt uppätet. Sen blev det skrubba av. Hela framdelen av motorrummet skiner som solen nu. Köpte nytt filter och skruvade dit allt igen. Så nu kan man äntligen åka i bilen igen utan att ha en spypåse med sig :o)


Eftersom våra bilar står ute, har inget garage så passade vi på att rensa en massa sly som växer runt omkring vår parkering. Och om inte det hjälper får vi nog be att få låna Annelies Yatzy eller hans nya lillebror Maxi, He,he o)

2 kommentarer:

Annelie sa...

Skönt att det fixade sig tillslut.

Klart ni får låna killarna..dock vet jag inte om Yatzy vet vad han ska göra med mössen..hehe..så vi får väl lägga all tro på lillebror i så fall ;o))

Marianne sa...

Det var ju skönt att Musse fick nytt bo och att lille bilen funkar igen!