02 oktober 2008

Min lille bil


Åh vad jag saknar Golfen just nu. Den har gjort att mina dagar är helt upp och nedvända. Den står där ute på sin parkering. Och jag måste gå upp tidigt VARJE morgon för att samåka med min gubbe till jobbet. Det börjar bli slitsamt måste jag säga. Och varför har det blivit så ??

Jo, DET LUKTAR SÅ HIMLA ILLA i bilen. Vad beror det på undar ni. Jo, det beror på att någon mus eller en massa möss krypit in nånstans i min bil. Vi har sett spår efter dom. De har dragit in ekollon och hasselnötter in i motorrummet på bilen. Sen har de inte tagit sig ut igen. Blä !!! Det är inte så jäkla lätt att komma åt var de kan tänkas vara. Så nu väntar min lille Golf på att nån vänlig själ tar sig an eländet annars river jag bilen själv i bitar, hmmm. För nu är jag trött på att ha 12 timmars arbetsdag jämt :o(

3 kommentarer:

Annelie sa...

Nä fyy..så det ÄR möss eller nåt alltså? Usch vad äckligt! Kan tänka mig hur det stinker nu eftersom jag själv kände en mindre mysig fast svag doft när jag hade bilen. Hoppas verkligen att ni kan få bort det!

12-timmarsdagar är ju inget vidare heller..skönt det är fredag i morgon.
Kram
Annelie

SqZ sa...

Jag har hört talas om myror i brallorna men inte möss i bilen :-) Skämt å sido- det är trist att bilen stinker så den inte går att använda. Hur sanerar man motorrummet på en bil? Plockar loss allt bit för bot?

Marianne sa...

Å, har du en Golf! Det är min favoritbil! Jag hade en innan jag flyttade från Sverige. Nähä, nu får allt mössen se till att flytta ut i ladan eller nåt!