28 maj 2010

Ännu en konstig dag

Alla dagarna den här veckan har varit precis likadana. Det har börjat med en kall morgon som sedan blivit en varm förmiddag. Precis lagom att gå i shorts o linne och påta i trädgården, eller att få lite målning klar. Har planterat en massa plantor. Som sen har blivit fullständigt dränka av alla eftermiddagsskurer. Man har nästan kunnat ställa klockan när regnandet ska börja. Likadant var det i dag. Här kom en sjujäkla hagelskur med åska och hagelskurar men som tur var försvann den lika fort.
Jag är lite orolig för skatorna som trotsar allt väder och bygger bo i grannens en som lutar så förskräckligt så jag tror den ramlar omkull på vår tomt snart.
Den här bilden är från förra året. De små, ja jag vet inte om de är så små, klättrade runt i träden och lockade hela tiden på mamma o pappa.. Och naturligtvis slängde vi ut lite extra godis till dom.
Förra året blev det tre skatbarn som vi följde noga. De älskade att duscha i vår lilla fontän. Fast en av dom var nog lite harig. Vi följde dom hela s0mmaren men tyvärr hittade vi en unge död i trädgården. Kanske det blev för mycket med trillingar.
Nu väntar vi med spänning på när nästa kull kommer ut.

2 kommentarer:

AnnaKK sa...

Låter härligt somrigt med shorts och linne! :-) Här är det vinterjackan som gäller de flesta dagar fortfarande... Inte klokt!!! (Även om min vinterjacka inte är så jätte-jättetjock).

Kul att kunna följa en kull fågelungar på det där viset. :-) Vi har en holk precis utanför ena köksfönstret där det bor en nötväckefamilj och jag bara väntar på att ungarna ska börja kika fram i hålet.

Ska handla till studentfesten idag - åtminstone det mesta, men vissa grejer får ju vänta tills dagen innan (läs torsdag).

Ha det fint!!! :-)

Anonym sa...

Du har det lite som jag har det här just nu! Det är samma varje dag, disig morgon, stenhet dag, regn klockan halv fem till sju, sen uppehåll till ett-två, regn igen och så börjar det om!