26 maj 2010

Solen lyser... inte

Solen lyser med sin frånvaro här. SMHI visar väder varje morgon, och varje morgon har de placerat ett mörkt moln med små svarta streck under precis över Östergötland. Runt om är det gula fina solar.

Jag trotsade det lilla svarta molnet igår och for till trädgårdshandlaren, skulle inhandla diverse nya rosor efter de som gått hädan i vintras. Men precis när jag parkerat bilen öppnade sig himlen så det var inte att tänka på att gå ut och bli dränkt.

Så det blev en tur till shoppingcentret inomhus istället


Egentligen borde jag köpt en varm kofta men det blev några sommar toppar istället. Kanske, kanske SMHI visar en sol över Östergötland snart.

5 kommentarer:

Lotta sa...

Jag tycker det var helt rätt att trotsa det kyliga vädret och köpa fina sommartoppar istället! Jag tror jag ska göra likadant. Jag såg också de underbara Highland Cattle-kossorna i ett tidigare inlägg. Jag blir alltid så glad när jag ser dem och de brukar vara riktigt snälla och nyfikna.
Hälsningar Lotta i ett kyligt Helsingborg

Marianne sa...

Lotta - Hej och välkommen hit. Jasså, är det ingen sommar hos er heller. Undrar just när den ska komma. Just nu ösregnar det här och termometern visar bara 10 grader. Hu !

AnnaKK sa...

Ja, det är ju så man börjar undra om det endast är i sin frånvaro som solen lyser numera... <:-) Fast här regnar det iallafall inte idag - inte än, kanske jag bör tillägga för det fanns visst risk för det nu i eftermiddag och i kväll...

Jag vågar mej inte på att odla magnolia, för jag tror inte jag bor i vare sej riktigt rätt växtzon eller har rätt jordmån för en sådan - men jag njuter desto mer av dessa träd/buskar när jag ser/hittar dem på andra platser! :-)

Även mina rosor plågades av vintern, och tre gick ut. Får se om de ersätts med nya rosor eller om det blir något annat i hålen efter dem. Just nu håller vi ju på att ändra om halva trädgården, så detta får vänta tills åtminstone stenläggningen är klar. Innan dess kan man ju inte vara helt säker på var rabatterna kommer att vara nånstans framöver. :-)

SqZ sa...

Våren stormar fram lite väl fort hos mig. En kombination av ditt och mitt väder kanske vore det bästa?

Anonym sa...

Den blommiga var väldigt fin!