16 maj 2010

Lat söndag

I dag kan vi tacka vårt barnbarn Tilde för att vi fick en ledig dag. Hon har gått på danskurs och idag hade de avslutning och visade upp vad de lärt sig. Det var olika grupper mellan 4 - 16 år.

Tänk , alla är ju som små proffs redan. Jätteduktiga var de alla. Vi blev mäkta imponerade. Nej nåt foto blev det inte. Lokalen var alldeles för mörk för mig och min kamera.


Och eftersom vi redan hade latat oss idag så fortsatte vi med att inte orka laga middag. Det blev en kebabtallrik på Rimforsas pizzeria. På hemvägen tog vi en liten genväg genom skogen och där hittade vi de här kossorna. Jag gillar verkligen deras frisyr. Det gick inte att parkera där så jag tog ett foto genom bilrutan. Och taggtråden fanns ju också som extra säkerhet.

4 kommentarer:

Annelie sa...

Dom där kossorna (tjurar) är ju bara för söta..
Skönt med en lat dag. Jag har också latat mig idag..fast efter att jag gått 5-an på förmiddagen :)

AnnaKK sa...

Ja, nu för tiden tycks en älg kunna se ut ungefär hur som helst! :-D Om mina hade fått tag i en plattång, så de kunna styla pälsen lite, så hade de nog sett ut ungefär som dina!? ;-)

Jag funderar på att införa ännu mer sten i min trädgård - typ plattor! Skulle vara enormt skönt att ha nån slags stensättning istället för gräs mellan rabatterna - för att inte tala om vad maken, som sköter gräsklippningen, skulle tycka. Mega-mega-skönt, antagligen! :-)

AnnaKK sa...

Jo, det blev faktiskt några grader varmare idag - men fortfarande total avsaknad av sol... Suck!

Men bara det inte regnar så, och det har det inte gjort (mer än några stänk i förmiddags) - så på det stora hela är jag nöjd. En klar förbättring mot igår, alltså! :-)

SqZ sa...

Ditt barnbarn kanske är med i swing-SM om 10 år :-)