04 maj 2010

Mycket att stå i nu

Att jag inte har bloggat på några dagar nu betyder inte att jag legat på latsidan. Tvärtom, helgen bestod av en dag fest, en dag städ o disk och lite slöande och en dag trädgårdsjobb.

I söndagskväll fällde gubben flaggstången. Han tyckte jag kunde tvätta och polera den. Och det gjorde jag igår. Den fick samtidigt en ny lina och en ny vimpel. Så här fin blev den.

I morse var det dags för ett bull bak. Mamma hade tomt i frysen och det hade jag också.

Nu är frågan, vad ska jag fortsätta med idag..

Ska jag plantera rosorna jag köpte igår.


Eller ska jag försöka få ned lite frö i landet, kanske jag hinner både rosorna och fröna.

Jag borde också slipa färdigt väggarna i lillstugan för i går kom gubben hem med innertaket och jag förstår att han gärna vill spika upp det ganska snabbt. Jag vill gärna få bort allt slipdamm först.
Det jag egentligen vill börja med är att måla lillstugan utvändigt. Den är bara grundmålad och ser inte så kul ut. Men risken finns att det kan komma en regnskur så jag avvaktar nog ett par dagar.
Som sagt, det är mycket att stå i nu....







7 kommentarer:

SqZ sa...

Det är vansinnigt tråkigt att slipa. Pyssla med rosorna istället :-)

AnnaKK sa...

Hejsan!

tror inte man ska beskylla varken dej eller din man för att ligga på latsidan - för ni tycks alltid ha något på gång! :-)

Hade det inte kommit ett antal synnerligen våta skurar idag, så hade trädgårdsarbete legat nära till hands... Men det är inte kul när allt är vått och kletigt - så de stunder som solen behagade visa sej idag var jag bara ute och strosade runt i största allmänhet... Kan ju i och för sej säga att jag PLANERADE kommande trädgårdsarbeten då... Det låter ju lite bättre! :-)

Anonym sa...

Test. Skrev en komm igår som ej är med idag. Nu testar jag igen.
Kram Siw

Marianne sa...

SqZ - Jo, jag planterade rosorna och sådde lite i landet. Men idag har jag slipat och spacklat. Och det ÄR tråkigt :o(

AnnaKK - När väl bygget är klart då ska vi också ligga lite mer på latsidan.
Och du, att planera kommande arbeten är nästan den värsta biten.

Siw - Men nu funkar det.

AnnaKK sa...

Go´morron!

Det blev hårt arbete för min del igår iallafall! ;-) Med att fixa en ny blogg IGEN...! Hm...

Trevligt att du inte bangar för att hänga med över till den! :-)

Skillnaden mellan foto och bild, ja... Själv tycker jag nog att foton övergår till att vara bilder nånstans i redigeringen - ungefär vid den punkten då man klart och tydligt kan se att något (eller mycket!) är justerat/förändrat i jämförelse med originalet. :-)

Ha en fin dag!!!

Tigris Predikantan sa...

Bullar, bullar ... inte godis, jag älskar bullar!
:)

AnnaKK sa...

Hej!

Är det samma skitväder hos dej idag som vad det är här, så gjorde du verkligen rätt i att måla igår! :-) Nu kan man nog vila sej helt från utomhusarbete i några dar, verkar det som... Å andra sidan finns det ju nåt som heter inomhusarbete också... Man blir aldrig fri!? ;-)

Ha en bra dag, oavsett om det regnar och blåser eller inte!! :-)