20 maj 2010

Skitväder

Nej idag blir det inget gräva av. Efter nattens åskväder med skyfall är det inte tänkbart att ge sig i jordhögen. Annars är det vad jag gjort nu några dagar. Det skall fyllas igen utmed lillstugan så jag äntligen kan plantera några buskar och så i nytt gräs. Utanför bild ligger det ett par kbm med matjord som också skall skottas ut och så småningom bli fin gräsmatta.
Och eftersom vi blivit lovade mer regn och åska idag så ska jag passa på att åka och fylla på kyl och frys. Senare blir det en sväng till min gamla mamma. Lägenheten ska städas så det blir fint till helgen. Jag fattar inte vart allt damm kommer ifrån. Hon har svårt att gå och sitter still hela dagarna men lika sjutton samlas det en massa dammråttor.
Men först ska jag ta mig en kopp kaffe och samla ihop alla kom i håg lappar på vad som skall inhandlas idag.
Och så håller vi tummarna för att vädergudarna ger oss lite sol så det torkar upp nån gång.

3 kommentarer:

SqZ sa...

Jag tror att Stockholmstrakten fått all sol den här veckan. Önskar mig lite nattligt regn nu.

AnnaKK sa...

Hejsan!

Blir nog inget trädgårdsarbete här heller idag, för jorden är alldeles för blöt... Vi som hade tänkt börja plattläggning i helgen, men vi får se hur det blir med den saken. Jag vill ju rädda en del växter innan vi ersätter den rabatten med plattor, fast ska det vara så här fuktigt så kan man ju i och för sej bara gräva upp dem och låta dem ligga i skuggan nånstans tills vidare... Ja, vi får se hur vi gör!

Jo, det var rätt säkert en ringduveunge jag hittade igår. :-)

AnnaKK sa...

Ja, en gök skulle jag också väldans gärna vilja få se nångång. Undrar om jag ens vet hur en sån ser ut!? Tror knappt det! :-) Och i år har jag inte ens hört en sån... Lite lustigt faktiskt, för det brukar man ju göra åtskilliga gånger i maj. Men denna maj är väl inte som maj brukar vara, kanske... <:-)

Trevlig fredagkväll och helg! :-)