11 maj 2010

Inget särskilt

Nej, jag har egentligen inte tid med bloggen just nu. Det är målarväder. Och det har jag väntat på hela vintern. Så idag har det blivit måla av. Först lite vitt och sen lite rött. Jo, vår lillstuga ska se ut som ett litet torp har vi tänkt oss. Och så måste den ju smälta in i hur vårt lilla hus är målat. Dvs ett rött hus med vita knutar.

Om jag inte har tid att göra några inlägg så vet ni vad jag har för mig. Under tiden kan ni få njuta av det här gamla trädet. Vi bor ju mitt i eklandskapet så här finns massor med både gamla och urgamla ekar. När man tittar närmare på dom kan man se allt möjligt. Det är ungefär som att titta på moln. De kan föreställa precis allt man vill se. Här ser jag en skrattande stor mun och ett par ögon. Undrar vad som döljer sig där inne.

Oj, nu blev jag påminnd av att det är matdags. I kväll blir det bara en macka med lite gott på.

Ha de´gott alla tills vi hörs.

4 kommentarer:

SqZ sa...

O du flitiga myra! Jag hoppas nacken känns bättre i morgon.

AnnaKK sa...

Hej!

Försökte lämna en kommentar här igår, men det gick inte... Hela Blogspot hade nog problem med den funktionen då, för det var fler "såna bloggar" som det inte gick att kommentera på under några timmars tid...

Hur som helst! :-)

Kristihimmelsfärdsdag idag, men det känns rätt skönt att man inte har planerat in nån semestertripp eller så - för fy vilket grått och trist väder det är. :-( Känns mer som höst än som vår!?

Hoppas det är åtminstone uppehållsväder där du bor, så kanske målningen ändå kan slutföras!? :-)

Visst är ekar mäktiga träd!!! Vi har några stycken på tomten, men ingen som är i närheten av den kalibern som på ditt foto.

Yvonne sa...

Hej! Jag har nu gräddat surdegsbrödet, det jäste bra utan jäst! Det var första gången jag inte hade i jäst alls i degen. Jag bakar alltid på kall vätska och mycket lite jäst annars och låter det jäsa länge. I morgon ska jag smaka på det också...Ska rapportera i bloggen vad det smakade! Ha det bra!! :)

Anonym sa...

Ekar, riktigt stora och gamla ekar, är som hela berättelser. Jag älskar ekar!