11 maj 2008

Utmaning

Har blivit utmanad av Blixman som i sin tur har blivit utmand o.s.v......

För 5 år sen
-hjälper sonen att bygga ett nytt hus. Det var en utmaning. Offrade hela våren, sommaren och hösten där på bygget. Åkte varje dag 2 x 4 mil + fixade mat o fika till dan därpå när vi kom hem på kvällen. Det hela slutade i ett jättefint hus mitt i den östgötska landsbygden. Jobbigt som bara den - men kul nu efteråt.
För 3 år sen
Vi bestämmer oss för att bosätta oss i sommarstugan. Säljer lägenheten, Bygger ut stugan. Fixar med vatten o avlopp kommunalt osv. Sover i sågspån i ca ett år.
För 1 år sen
Nu har vi kommit till altanen. Bygger tak. Sen tar vi en paus. Åker till Öland på semestern och plockar sten. Den ska vi ha till vår vattenfontän som har varit på g länge nu.
För 3 mån sen
Våra två barnbarn (6 och 3 år) var här en helg. Jag frågade om vi skulle gå en promenad. Nääe, måste vi , sa tjejerna, men i alla fall så gick vi utåt vår badudde. Och där hittade vi en massa kottar .Va kul sa dom. Plocka mer farmor . Vi slängde dom på isen. Och så tävlade dom om vem som kunde komma längst. Efter ett tag ville jag ju gå hemåt, men det ville inte dom. Dom hade glömt bort hur himla tråkigt det var att gå en promenad.
I går
Bakade världens godaste rabarberpaj
I morgon
Fy fan - jobbet väntar
Om ett år
Fyller jag 60 - Har då jobbat 40 år på samma jobb. Är det underligt att jag är trött på det.
/Marianne

3 kommentarer:

Annelie sa...

Hihi..kul lista, jag ska nog göra den också :)

Marianne sa...

Ha,ha - ja gör det. Det var faktiskt svårt att komma på vad som hade hänt. Men jag har ju mina dagböcker som tur är.
/Mamma

Anonym sa...

Vad kul att du antog utmaningen! :o))
Rolig läsning också. :o))
/Eva