17 februari 2010

Dagen ros(or)

Jag köpte en bukett röda rosor igår.

När gubben min kom hem och såg dom blev det förståss en kommentar.
-Oj har du köpt rosor till mig. Vad snäll du är.
- Hm, nää. Till mig. Du får ju rosor hela tiden på ditt jobb.
- Jasså !
- Ja, dagens ros i tidningen har du ju fått flera gånger.
- Ja visst ja !

Gubben min jobbar på bilprovningen och det händer att folk skickar in dagens ros som tack för vänligt bemötande. Och han är tydligen vänlig som fått rosen flera gånger.

Varför köpte jag då rosor en vanlig tisdag , jo jag var i blomsteraffären och köpte fågelmat i går och såg då att de sålde 10 st rosor för 10 kr. Ett fynd alltså. Kassörskan sa att de räknat fel när de beställde rosor till Alla Hjärtans Dag. Och nu reade de ut dom innan de blev förstörda. De är helt felfria så jag tänker faktiskt torka dom. Då kan vi njuta av dom länge.

Så visst kan man komma hem med en blomma när som helst, det behöver inte vara nån speciell anledning.

1 kommentar:

Annelie sa...

Så mysig bild!
Och självklart kan man köpa rosor till sig själv! Jag hörd en på jobbet som var där också och fyndade igår :)