13 februari 2010

Lördagsgott

Man tager vad man haver sa Kajsa Varg. Det var vad jag gjorde i kväll. Jag skar potatis, morötter, röd lök, hittade lite broccoli och wokgrönsaker i frysen.
Blandade allt i en ungsfast form. Kryddade bara med salt och svartpeppar och så ringlade jag lite smör ovanpå. Och så in i ugnen i ca en halv timme. Under tiden steker jag köttet, I kväll blev det enkelt. Hittade några skinkskivor i frysen. Dom panerade jag i ägg och skorpmjöl först. Sen steker jag dom i smör (riktigt smör) och olja . Vill man ha sås till ( och det vill man) så är bèarnaisesås gott till nästan allt kött.


För att göra allt så enkelt som möjligt när man bara är vi två så serverades allt på ett enda fat.Gott och enkelt när man är trött och lite lat på kvällen...

1 kommentar:

Annelie sa...

Det ser mumsigt ut :)