30 april 2010

Valborgsmässoafton


Nu håller jag på att fixa och dona inför kvällen. Vi ska fira in våren tillsammans med våra grannar. Först lite plockmat här och sedan fackeltåg till brasan som ligger vid strandkanten . Där sjunger vi in våren och avslutar med ett litet fyrverkeri utöver sjön. Efteråt blir det kaffe och tårta här. En ganska vanlig valborgsmässoafton med andra ord. Hur brukar ni fira in våren ?
Så jag passar nu på att önska er alla en skön Valborg hur och var ni än firar den.

2 kommentarer:

SqZ sa...

Jag önskar dig också en trevlig Valborg. Jag tycker att majbrasan är ett måste. Regn eller snö ska inte stoppa mig i år.

AnnaKK sa...

Hejsan!

Hoppas att ert firande blev lika mysigt och trevligt som det låter som att det brukar vara!? :-)

Här träffar vi alltid ett par särskilda vänner på valborg och i år var det vår tur att bjuda hit dem, och det blev som alltid himla trevligt. Däremot var inte vädret så bra, så att åka och titta på brasa och fyrverkeri struntade vi i.


Idag har jag en liten överraskning i bloggen... ;-)