05 juni 2010

Lördag kväll

Nej, det blir inget foto i kväll. Jag är alldeles för trött för att hitta på ett bra foto.
Vi har lagt taket klart på lillstugan. Och då undrar ni förståss. Hur i helsike kan man överhuvud taget tänka på att lägga plåttak när det är så jäkla varmt. Vi hade bestämt oss oavsett väder. Och nu är det klart . Men det gick åt flera liter vatten och väldigt många pauser i skuggen.

Nu tar vi tag i nästa projekt. Dörren ska in tilll duschen.. Tröskeln måste dit. Mattläggaren kommer på lördag. I duschen ska vi ha en fläkt. Den ska också dit innan helgen. Vilket innebär att såga upp väggen och få dit fläkten innan mattläggaren sätter väggmattorna.
Det är tur att jag jobbat som planerare och logistiker. Det har jag verkligen användning för nu. Jag har nog mer blick för planeringen än gubben min. Vi /maken/ har sagt att till midsommar är det klart, men jag undrar jag. Hur som helst blir rummet klart så det går att sova över där.

Sedan är det bara resten kvar. Det ska läggas trallgolv, muras en liten mur, trädgården ska fixas med stenplattor o.s.v.

Näe, nu är det lördagkväll och jag säger natti, natti snart.
Ha de bra allihopa :o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men oj! Jag skulle behöva dig och maken här så att det hände något! Jag känner mig som min egen elektriker när de andra sinnesslöa som borde vara elektriker tittar på storögd och frågar hur jag vet! Jag svarar att jag vet inte, men att man får försöka vara lite logisk så ordnar sig det mesta.

VAD ni har jobbat!

Marianne sa...

Carina - När vi är klara så kanske vi ska bli resande i fixarbranchen. Då kommer vi gärna till dig.