11 juni 2010

Och regnet det bara öser ned, tra.la.la

Bilden är tagen vid Hovetorps kraftstation förra året
(Klicka för att förstora)
Nu får det faanimej va nog. Jag tömde 40 mm ur regnmätaren i morse. Totalt sedan den 16/5 har vi fått 109 mm. Det räcker nu va. Nej jag ska inte klaga. När man läser om skyfall i många länder så ska vi inte gnälla för lite regn här. Men vi människor är ju ett ganska gnälligt släkte så visst är det befogat att gnälla lite då och då.
Solavslutningar och studentutspring har även i år regnat bort. Stackare dom säger jag som inte har någon student att fira i år. Men förra året hade vi vår Linus som tog studenten och gissa, det regnade även då. Nej, det regnade inte. Det fullständigt öste ned.
Här hemma kan jag bara tycka synd om buskar och blommor som är knäckta av regnet. På åkrarna finns det inte en chans för grödorna att gro. De har redan ruttnat bort. Jag har två bröder som är lantbrukare. Gissa om de är glada nu. Jo visst , det finns EU bidrag och så men det är inte hela sanningen för en bondes försörjning.
Trots skitvädret här önskar jag att ni får en härlig fredagkväll och en skön helg.

2 kommentarer:

SqZ sa...

Tänk så olika det kan vara. Idag kom första regnet på väldigt länge för oss här i hufvudstadstrakten.

Marianne sa...

SqZ- Enligt vädergubbarna fortsätter skiten uppåt så ni lär nog få lite av eländet också. Och här är ett nytt oväder på väg. Hualigen !