13 juni 2010

Söndag kväll

Det börjar närma sig slutet av bygget. Snart är det midsommar och då SKA det vara klart. Äntligen. Jag har en ängels tålamod men nu börjar det tryta. I dag har mattläggaren varit här hela dagen. Och det var det värt. Vår dusch/toadel är klar med väggar och golv. Om allt går som vi blivit lovade kommer både elektriker och rörmokare och installerar allt det sista nästa vecka. MEN vi måste hinna lägga golvet klart själva. Vi har må - ons kväll på oss. För sen jobbar gubben min sent to, fr och halva lördagen. Vad jag ska göra, jo i morgon ska jag måla lister, spackla och gömma lite spikhål och skarvar med latex. Städa, plocka ut allt onödigt och slipa och dammsuga golvet så det bara är att börja lägga klickgolvet när gubben kommer hem. Men jag har också en tid hos tandläkaren i morgon som jag måste hinna med. Och så mamma förståss. Där går det en timme också.

Men mitt upp i allt måste jag visa en blomma jag fick när jag fyllde år. En hibiskus. Den har massor med knoppar och i dag slog en av dom ut i full blom. Jag lekte lite med samma bild och så här blev det. Ingen proffsbild precis men jag tycker det är kul att pröva lite.I morgon kanske jag får en paus så jag kan hinna ifatt och läsa vad ni haft för er, om inte så återkommer jag så fort jag hinner.
Ha de bra därute, var ni än finns..

1 kommentar:

SqZ sa...

Min karl brukar överraska mig med blommor. En trevlig egenskap :-)