13 november 2010

Julmarknad

Vad gör man en dag som i dag när det regnar oavbrutet. Jo, vi åkte till Ekenäs slott som varje år anordnar julmarknad. Det var första gången vi var där.


Slottet ligger ganska högt så där var det ingen risk för vattenpölar. Värre var det där vi parkerade bilen. Mitt ute på en åker var parkeringen. Ni kan själva förstå hur lerigt och blött det blev när hundratals bilar skulle in på samma ställe. Nåväl, vi klarade oss någorlunda. Skor och byxben ska nog gå att skura av. Just nu ligger de på tork.

Naturligtvis fanns det hur mycket tomtar som helst. De här blev jag lite sugen på men sen insåg jag att vi har tomtar så det räcker och blir över.

De här var otroligt fina, men när jag såg prislappen ( 800 kr) så fick de snällt sitta kvar där i slottet.

Förr länge sedan var ju alla tomtar grå. Och här fanns en hel liten tomtefamilj. De var nog väldigt gamla.


Julbockar hör ju julen till. Jag kom på senare att jag nog skulle köpt en. Vår gamla ser ganska så luggsliten ut.

Men vi åkte hemåt igen med endast lite små ostar och ett par dörrkransar. Det är ju trots allt några veckor kvar till jul.
















1 kommentar:

Emmama sa...

Åh jag drömmer om en äkta nordisk julmarknad! :)