01 november 2010

Senaste projektet


Här är det senaste och jag hoppas det sista bygget på vår lilla tomt. Vedboden håller på att ta form. Det skall till en liten vinkel mot förrådet där div redskap och gräsklippare skall in.
Veden, dvs den som är torr ligger redan på plats. Det var vad vi roade oss med i helgen. Den sista körde jag in nu på fm. Den färska veden skall också in men den måste huggas först. Så får den ligga och torka där till nästa vinter.



Här skall det bli en liten vinkel som sagt men först måste alla stenplattor bort sen skall det dräneras och fyllas på med grus och till sist blir det ett trallgolv utanför. Så idag har jag börjat gräva bort plattor. Skall nog ta några till i em innan ryggen säger i från helt. Gubben min jobbar ju hela dagarna men jag går ju hemma och har inget annat för mig, he,he så jag gör vad jag kan för att det ska bli klart snabbt. Motion får jag dessutom gratis, det behövs inga dyra gymkort här inte. Men nu är lunchrasten slut så det går inte an att sitta här och lata sig inte. På`t igen bara.

3 kommentarer:

SqZ sa...

En otroligt fin vedbod ni har snickrat.

AnnaKK sa...

Det var den absolut finaste vedbod jag nånsin har sett! :-) Du skulle se vår... Den håller på att välta - så gammal och skruttig är den... <:-) Men här kan vi ju få lite idéer om hur en eventuellt ny skulle kunna se ut! Tack, för det!!!

Och ha en mysig kväll! :-)

Anonym sa...

PS! Jodå, visst kom jag ut lite idag - om inte annat så i samband med hundens promenad! Hm... DS!

/AnnaKK