15 november 2010

Harjakt

I brist på annat satt jag i dag och kollade runt i min blogg. Vad har jag egentligen skrivit om. Meningen med min blogg var att skriva lite om dittan dattan som händer och har hänt i mitt liv.
Livet på landet handlar egentligen om två saker. Jag är uppvuxen på en lantgård. Där är det verkligen livet på landet. Det var då det. Helt annorlunda mot nu.
Så här skrev jag i nov förra året Haren Så var det då, kanske tur att det inte är så vanligt idag.
Sen växte man ju upp. Och fick barn.
Vi blev lite mer moderna och byggde hus, senare blev det en lägenhet i stan. Men jag som är en lantistjej uti fingerspetsarna längtade så klart ut i naturen. Att tillbringa en sommar i `stan` gick bara inte. Så vi blev med husvagn. Men herregud, det finns ju inget att göra i och omkring en husvagn.
Så efter mycket letande hittade vi det här huset där vi bor nu. Det var från början en liten sommarstuga, precis som vi önskade. Efter några år, närmare bestämt 20 år så bestämmde vi att vi flyttar hit för gott. Vi tillbringade ju all vår lediga tid här ändå.
Så här är vi nu, många pengar fattigare efter all ny och tillbyggnad. Men vi trivs och nästa anhalt får nog bli ett serviceboende i byn . Det finns ju alldeles i närheten. Då kanske vi kan ha stugan kvar som sommarstuga. Med rullator och något så när starka ben kan vi nog ta oss hem hit igen.
Ja, det var bara några funderingar runt livet så här en helt vanlig måndagkväll.

2 kommentarer:

AnnaKK sa...

En fördel med bloggandet är ju att många som inte hade skrivit annars gör det nu, i den här formen i sina bloggar. Och låter man då (som du tex) inläggen handla även om sådant som har varit, så blir det ju ett stycke nedtecknad levnadshistoria också - vilket jag kan tänka mej uppskattas inte minst av barnen till den som skriver dem. :-)

Jag har nog tänkt mej att jag inte ska flytta härifrån förrän det är dags för ålderdomshemmet eller dylikt - men man ska ju aldrig säga aldrig, så vi får väl se hur det blir med den saken! :-)

SqZ sa...

Jag skulle också vilja bo mer på landet men det är svårt att få till det med avstånd till jobbet.

Vad gäller förkylningen så provade jag aldrig din kur. Öl är alldeles för äckligt :-)