09 augusti 2011

Att leverera en vara



Vi hade en dränkpump som vi inte behövde längre. Så det blev en annons på Blocket. Och efter några stolleintressen så som en som mailade från Marocko och ville ha den och en del andra oseriösa fick vi kontakt per tel med en som absolut ville köpa den. Problemet var bara att han bodde i Filipstad.

Att skicka en pump som väger 21 kg är inte helt lätt om man inte vill lägga ner en massa jobb på att emballera den och fixa med bilfrakt. Och hur fixar man betalning då. Nä fy. Jag orkade inte tänka på det.

Så vi beslöt att leverera den själva. Tog det som en semesterutflykt helt enkelt. Sagt och gjort, vi packade in pumpen i bilen och gav oss iväg mot Filipstad i morse. Vi tog med en väska med lite övernattningsgrejer om i fall vi fick för oss om att stanna en natt på tillbakavägen.

Väl framme i Filipstad blev vi såå väl bemötta av frun i huset. Maken var ute på jobb. Vi blev bjudna på kaffe och hembakade muffins. Det kändes så hemtrevligt, vi pratade om allt möjligt och kom fram till att vi hade många gemensamma inressen. Jag sparar telefonnummret, för det känns som att vi kunde ses nån gång igen framöver.

Sen styrde vi kosan mot Karlstad, åkte ut mot Skoghall, jag var tvungen att se det stora pappersbruket där. Det var en av mina absolut största kunder när jag jobbade.

Väl där bestämde vi oss för att styra kosan hemåt. Så det blev en helt ny väg hem via Kristinehamn, Karlskoga, Degerfors, Laxå, Motala och sen Linköping och Bestorp. En tripp på 60 mil och ganska exact 11 timmar. Borta bra men hemma bäst.

Tänk, jag tog inte ett enda kort, jo bara ett på min gubbe men han vill inte vara med på bild, på hela resan.

Så bilden ovan är på en blomma. Kan ni gissa på vad det är ???


12 dagar kvar till jobbet !

2 kommentarer:

SqZ sa...

Vilken service! Att få pumpen körd hela vägen. Det var schysst gjort av er :-)
Blomman är en klematis minsann.

SqZ sa...

Hejsan, hejsan. Jag har bytt blogg. Du hittar mig här i fortsättningen:

http://3rumokmedkatter.wordpress.com/