31 augusti 2011

Lite småprat bara

Jag måste väl förklara varför jag börjat jobba igen. Så här är det. Företaget jag jobbade på har nu helt plötsligt fått en massa, massa kundorder. Jag vill inte nämna det vid namn, men vi tillverkar ventiler för papper och massaindustrin. Och nu har vi fått en stororder till ett pappersbruk som skall byggas i Brasilien. Där har vi redan en storkund. Och den jobbade jag med strax innan jag slutade för två år sedan. Så jag har lite erfarenhet s.a.s. Jag blev tillfrågad om jag inte kunde hoppa in och hjälpa till och snäll som jag är kunde jag inte säga nej.


Meningen är att jag ska försöka hålla ihop allt från början till slutleverans. Hur länge jag blir kvar vet jag inte just nu men jag kan tänka mig att det kommer att hålla på hela hösten och en bra bit in i nästa år.


Det känns ganska kul faktiskt att vara tillbaka men det är mycket här hemma som blir lidande. Jag har ju fortfarande jobb kvar med gräsklippning och annat lite tyngre jobb p.g. av min gubbes knä. Och så min gamla mamma förståss, men det är en historia för sig. Och den är väl det som tynger mig som mest. Och långa dagar blir det, jag åker hemifrån vid 7-tiden och är inte hemma igen förrän 12 timmar senare.


Nåväl, jag hinner med lite annat också. I kväll har jag plockat ännu en massa Physallisar och många många fler finns det kvar.
Nog snackat för nu, måste få lite i magen innan det är läggdags.






3 kommentarer:

Anonym sa...

En sådan härlig skörd!
Finns det inga ungdomar i området som vill tjäna lite extra pengar på gräsklippning?

AnnaKK sa...

Aha... Det där jobbet låter som ett ganska spännande och utmanande projekt - perfekt om man gillar såna. :-) Hoppas nu bara att du får betalt efter den spetskompetens som du besitter! Det är ju sånt här man ofta tar in konsulter till, och då är det 900 spänn i timmen som gäller. Punkt slut... 8-D

Herr Nilssons Fru sa...

Vad kul att bli ihågkommen o återkallad efter så lång tid. Skönt när de snurrar för företagen så folk får jobb.

Kramiz