08 augusti 2011

Jag har börjat räkna ned.

Om två veckor är allt som vanligt igen. Jag ska börja jobba. Jag kommer att gå tillbaka till mitt tidigare jobb som jag haft i 40 år. Det är ett projektjobb som kommer att vara under hösten och vintern. Hur länge vet jag inte ännu.
I ganska exakt två år har jag varit lyxig hemmafru som det heter när man inte har nån arbetsgivare att gå till. Men lyxig vet jag inte om jag har varit. Jag har överlevt två jäkla vintrar men allt vad det för med sig. Skotta snö, hämta ved, hämta tidning. Jo på sommrarna är det ju helt ok att vara ledig. Och tur var det. För med en gubbe hemma som har ett utslitet knä och ett med ny protes i har man inte mycket hjälp. Stackarn, han tycker i alla fall lite synd om mig när jag trälar med gräsklippare, spadar och skottkärror.
Nu har även jag fått lite känningar av ett ömt knä. Kanske det beror på att vi fick hem en massa ved som skulle tas om hand. Det blev ett antal skottkärror som skulle till vedklyven. Där satt gubben min still på en pall och bara klöv veden. Sen skulle den staplas in i vedboden och det var nog där jag vred till knäet varje gång jag klev in i boden. Men nu ligger den där torr och fin och väntar på ännu en kall vinter, hua !
Jäklar, jag tänkte skriva lite mer men åskan börjar mullra ute nu så jag stänger av allt.

13 dagar kvar till jobbet

Inga kommentarer: