01 augusti 2008

Fotosafari

Annelie jag var ute och åkte runt bygden häromdagen. Hon ville testa sin nya kamera och jag ville lära mig hennes gamla som jag övertagit. Vi skulle bara åka några km till vår svampskog. För där är några stora fält med vete eller korn eller vad det var. Men när vi kom dit hade de precis skördat. Så det var inte mycket att fota där. Så jag som är lite trädtokig var tvungen att testa nya (gamla) kameran på några ekar istället. Även vissna ekar är vackra.














Mitt i den här eken ser det ut som om nån bodde. Kanske en uggla, vad vet jag.







Sen körde vi vidare på en massa småvägar. Grusvägar var det och min bil blev därefter. Den är normalt svart men nu är den brun -grå , ha,ha..

Annelie skulle promt se en älg, så vi fortsatte vår resa in i skogarna. Här vimlar det av rådjur och hjortar så några trodde jag nog att vi skulle se. Men icke. Vi såg bara skog. Bl. a. den här gamla brända eken. Jag tror åskan för länge sen har slagit ner i den men den lever fortfarande och är grön i topparna.
Mitt emot den här gamla eken spirade grönskan och solen hittade fram mellan några gamla grenar.På hemvägen stannade vi till och tog en massa kort ut över sjön där vi bor. Vårt sjösystem sträcker sig från Linköping 2 mil härifrån och ända ut till östkusten. Just den sjön som vi bor vid heter Rengen. Men längre söder/österut har vi Åsunden, Järnlunden, Emmern och det finns säkert fler som jag inte kommer på just nu.

Med andra ord. Vi hade en skön och kul eftermiddag. Och kommer säkert att åka ut en sväng under hösten och fota alla vackra färger som finns i naturen då.

Hoppas ni har det gott i värmen allihopia. Trevlig helg på er :o)





4 kommentarer:

Annelie sa...

Så fina bilder du tagit. Träd är himla tacksamma att fota.
Det ser verkligen ut som att det sitter en uggla där i hålet ;o)
Kan vi inte låtsas att det är det så vi fick med nåt exotiskt djur i allafall nu när det var så himla ont om älgar ;o))

Vera sa...

Vilka fina bilder och vad kul att få en sån trevlig utlflykt.

Marianne sa...

Kul med ny kamera! Fina bilder också!

BiRDiE sa...

På alla de där sjöarna brukar vi åka båt - som du säger, det är ett enormt sjösystem egentligen..!
Underbart...