31 augusti 2008

Besök på sjukhuset ..

Idag har jag varit hos mamma på sjukhuset igen. Och i dag var det faktiskt ett positivt besök.

Jag hjälpte henne att duscha. Ja ni läste rätt, det finns inte tid där till dusch som man är van vid. En gång i veckan kanske om man är påstridig. Nu är det lite speciellt att hjälpa gamla och sjuka människor om man inte har nån vana. Det är blöjor med kiss o bajs och det är mycket stötta och fixa med gåstolar och toastolar o.sv. Sen gäller det att gå på upptäcksfärd i alla skåp för att finna handdukar, tvättlappar, och rena sjukhuskläder. Att man sen blir sjöblöt efter att ha sprungit runt i en trång dusch är ju småpotatis jämfört med vad en sjuk människa får utstå. Är man klen och svag är det faktiskt jättejobbigt att orka med en dusch. Men som mamma sa efteråt, ´man blir ju som ny´. Och de orden värmer så gott i hjärtat.

Med en bild på en av blommorna på hortensian jag fick förra året av Annelie till Mors Dag vill jag visa vad jag känner just nu. . Den var jäkligt risig efter vintern men jag fick liv i den. Och när jag ser den blir jag också varm i hjärtat

2 kommentarer:

Annelie sa...

...och jag blir varm i hjärtat när du blir varm i hjärtat :)

Marianne sa...

Hoppas det vänder nu så att hon blir piggare och starkare!